0876 / 170 044
Всяка една машина

Високоефективни стойки за двигатели • Цена

Обади се сега
0876 / 170 044
БЕЗПЛАТНА доставка за всички поръчки над 69.99 лв
Търсиш машина?

Стойки за двигател

Подреди по
Най-продавани
Филтрирай
6 продукта
Стойка за двигател Torin 55011 /450 кг./
Стойка за двигател Torin 55011 /450 кг./   Технически параметри:   Стойка за двигател 51416 Капацитет...
САЩ/Китай |
1 година |
На склад |
№ в каталога: BG22555
14600 лв.
Безплатна доставка
Мобилна стойка за двигател GEKO G02136 /900 кг/
Мобилна стойка за двигател GEKO G02136 с товароносимост до 900 кг. Снабдена с колела за придвижване. Възможност за въ...
Полша |
2 години |
На склад |
№ в каталога: BG49518
43800 лв. (-9300 лв.)
34500 лв.
Безплатна доставка
Стойка за двигатели мобилна 450 kg HBM 1646
Мобилна стойка за двигател HBM 1646 с товароносимост до 450 кг. Снабдена с колела за придвижване. Възможност за въртене на...
Холандия |
На склад |
№ в каталога: BG54055
23500 лв. (-5000 лв.)
18500 лв.
Безплатна доставка
Стойка за двигатели 900 кг HBM 01756
Мобилна стойка за двигатели HBM 01756 с товароносимост до 900 кг. Снабдена с колела за придвижване. Възможност за въртене...
Холандия |
До 20 работни дни |
№ в каталога: BG54056
41400 лв. (-8500 лв.)
32900 лв.
Безплатна доставка
Стойка за двигатели BAUG B3205, 450 кг, 360 градуса
Стойка за двигатели BAUG B3205с товароносимост до 450 кг. Въртяща се глава с четири регулируеми крака позволява сигур...
Полша |
До 20 работни дни |
№ в каталога: BG77682
21200 лв. (-4300 лв.)
16900 лв.
Безплатна доставка
Стойка за двигатели Raider RD-EST01, 1250LBS, 0.57 т
Стойка за двигатели Raider RD-EST01 има капацитет на натоварване 0.57 т. Притежава стабилна стоманена конструкция. Ра...
На склад |
№ в каталога: BG69964
24900 лв.
Безплатна доставка

Стойка за двигател

Какво представлява стойката за двигател?

Стойката за двигател е уред, който се използва при ремонтни дейности на бензинови или дизелови двигатели. Тя притежава тежка опорна конструкция, за да държи мотора във въздуха, така че сервизният техник да има достъп до всяка открита негова част.

Съществуват няколко типа стойки за двигатели, които са подходящи за различни натоварвания. Повечето такива уреди имат товароподемност от около 450 кг до 2 тона. Осигуряват завъртане на двигателя до 360° за максимален достъп до всички негови компоненти. 

Някои стойки за мотор дори позволяват промяна на позицията на монтажната глава от хоризонтална към вертикална, което гарантира по-лесно достигане до най-труднодостъпните части на двигателя. Тези съоръжения разполагат с колела, така че да могат да бъдат придвижвани свободно на различни места.

Стойка за двигател

Монтаж на стойките за двигател

Конструкцията на уреда включва глава с 4 захващащи челюсти (рамена), рамка, крачета и колела. Тъй като всеки двигател е монтиран по различен начин, рамената могат да се регулират, така че да достигат различни позиции. 

Обикновено един двигател се монтира към стойката в края на маховика с помощта на четири от дупките, към които се закрепва трансмисията. Трябва да се уверите, че имате подходящи болтове преди да започнете - често болтовете на скоростната кутия са твърде къси, за да минат през раменете на стойката на двигателя.

Основни технически характеристики на стойките

Съвместимост с двигателния кран

За изваждане на мотора от автомобила е необходим двигателен кран. След като двигателят бъде повдигнат, подвижните рамена на стойката се прикрепват към него. Преди това обаче трябва да се премахне притискащата плоча на съединителя, диска и маховика. Опорите на двигателя се захващат през отворите, които обикновено закрепват скоростната кутия към мотора.

Важно е да сте сигурни, че болтовете ще издържат на тежестта, която ще бъде поставена върху тях. Също така трябва да се уверите, че Вашият двигателен кран е съвместим със стойката. Необходимо е да съобразите разстоянието между краката - кранът и стойката трябва да се захванат и блокират.

Капацитет

Капацитетът на стойката за двигател е теглото, което може да издържи. Тя трябва да има по-голяма товароподемност от тежестта на самия мотор, който ще ремонтирате. Не бива и максималният капацитет на повдигане на уреда да бъде точно колкото е теглото на двигателя.

Ако поставите двигател с тегло половин тон на стойка, която е с капацитет също половин тон - със сигурност ще имате затруднения по време на работа. 

Стойката няма да може да се върти свободно в горната част, както и няма да има добра мобилност. Уредите с тежест по-малка от тази на двигателя пък могат да се преобърнат, заради претоварване.

Завъртане на двигателя

⦿ С лост и щифт

Повечето стойки за двигател се завъртат ръчно с помощта на метален лост, като се закрепват в позиция със заключващ щифт. Има около шест до осем различни ъгли, под които двигателят може да бъде завъртян и задържан. По-големите двигатели обаче трудно могат да бъдат завъртани по този начин, поради тежестта си.

Колкото по-дълъг е лостът, толкова по-добра опорна точка ще имате - въпреки че обикновено може да се постави и допълнителна метална тръба над дръжката за удължаване. В този случай на завъртане обаче двигателят има тенденция да се люлее, понеже се получава разхлабване между заключващия щифт и отворите му.

⦿ С манивелна дръжка

По-професионалните стойки за двигатели използват манивела, която върти червячна предавка и завърта двигателя. Това прави много по-лесно поставянето на тежки двигатели в различни позиции, като също така позволява достигане до всеки желан ъгъл. 

Ако работите само с малки двигатели, тогава манивелата всъщност ще бъде с няколко секунди по-бавна в сравнение обикновената тръбна дръжка (лостът). Главното предимство на манивелните стойки е, че винаги захващат здраво двигателя и то под всякакъв ъгъл.

⦿  Стабилност на колелата

Стабилността на стойката е важна както за прилагане на въртящ момент към фиксаторите, така и за придвижване на двигателя. Стойките се предлагат с 3, 4 и 6 колела. Тези, които разполагат само с 3 колела не се препоръчват, защото са значително по-нестабилни. 

Ако работите с много лек двигател и не местите съоръжението, тогава те могат да бъдат достатъчно полезни. 

При по-тежките модели двигатели обаче е добре да имате максимална опора. При стойките с четири и шест колела няма особена разлика в стабилността, но уредите, които притежават 6 колела се движат по-лесно, тъй като тежестта се разпределя по-равномерно.

Необходими са поне 2 заключващи колела на стойката, така че да уредът да не тръгне сам по време на работа. Заключващите колела трябва да бъдат надеждни, за да не се наложи да поставяте допълнителни стопери или клинове.

Стойка за двигател HBM, 6 колела

Предлагани марки и модели от Onlinemashini.bg

В нашия сайт ще намерите надеждни мобилни стойки за двигатели на марките Geko, HBM и Raider. Уредите, предлагани от тези брандове са ефективни и лесни за използване. Можете да поръчате стойките за двигател от нашия сайт с безплатна доставка до адрес или офис на Еконт.

Едни от най-често поръчваните продукти за ремонт на двигатели в нашия сайт са Geko G02135 и HBM 1646. Мобилната стойка за двигател на полската марка Geko например притежава товароподемност 450 кг, височина 850 мм и възможност за удобно въртене на главата на 360°. Съоръжението е лесно за придвижване и маневри.

Стойката на холандската марка HBM също може да повдига до 450 кг, като позволява отлична мобилност. Уредът осигурява отличен захват за безопасна и стабилна работа. Четирите колела поддържат добър баланс на теглото.

Geko G02135, HBM 1646

Защо от Onlinemashini.bg?

Нашият онлайн магазин гарантира лесна, бърза и сигурна поръчка. Можете да направите заявка и без регистрация. Доставката се извършва експедитивно - максимално до 3 работни дни, като можете да я получите на адрес или на удобен за Вас офис на Еконт.

За всички стойки за двигател в нашия сайт осигуряваме безплатна доставка. Имате възможност за покупка на лизинг. При възникнали въпроси винаги можете да се възползвате от възможността да се консултирате с нашите специалисти по телефона или чрез запитване по имейл.